Maak kennis met Caroline

Hoi, ik ben Caroline Mönking. Vele van jullie kennen mij al als trouwe Sparker. Sinds kort ondersteun ik Mickey bij de marketingcommunicatie van Spark Sport. Recent hebben we het programma voor het najaar en begin van 2019 uitgedacht en is er kritisch naar de inhoud... Lees meer

Buiten sporten ~draag laagjes

De dagen worden alweer wat korter, de temperatuur daalt maar het kan soms ook nog heel lekker zijn. De trainingen in de avond en vroeg in de ochtend zijn vaak al wat fris. Vandaag schijnt de zon maar het kan ook nog gaan regenen…. Vaak krijg ik nog de vraag “Spark je... Lees meer

De kracht van combineren

Wat leuk dat je m’n blog leest. Wellicht bekend maar in 2010 ben ik begonnen met het opzetten van mijn sportbedrijf. Voordat ik hieraan begon heb ik 7 jaar als coach/ instructeur, sporttherapeute en manager bij een groot en leuk sportcentrum gewerkt in Bilthoven. In... Lees meer

Maak het reëel

Het is al lastig genoeg om alle ballen in de lucht te houden. En dan moet je (van jezelf) ook nog zorgen dan je minimaal 2, maar het liefst 3 keer, per week gaat sporten. Hoe doe je dat? Maak reële plannen Maak voor jezelf een haalbaar plan. Zet het in de... Lees meer

Fietsen: de Hel van het Zuiden

Mijn vader is 71 jaar.  Toen hij deze winter zei dat de Mont Ventoux nog op zijn lijstje stond, aarzelde ik geen ogenblik. Wij gingen dit samen doen. Samen die Franse Géant de Provence bedwingen op de fiets. Samen naar de top! Twee maanden nadat de Tour de France door... Lees meer

Laad je batterij op!

Kan het? Moeder, vrouw, manager, vriendin, trainer/coach, teamgenoot en bovenal jezelf zijn? Yvette Ruts is alles tegelijk en bruist nog steeds van de energie. Ze staat precies waar Spark Sport ook voor staat: fit leven, ook ná die veertig.  “Heb jij 3 kinderen... Lees meer

De beste tips voor sporten bij warm weer

Als het kwik stijgt is bewegen wel het laatste waar je aan denkt. Trainen lijkt je een onmogelijke opgave of misschien zelfs ronduit ongezond. Toch is sporten bij warm weer goed te doen en hoef je je training niet over te slaan. Let wel op een aantal belangrijke... Lees meer

6 tips: Wat eet ik voor, tijdens of na het sporten?

Beweeg je één of meerdere dagen per week lekker intensief? Daar is je lijf je alvast dankbaar voor. Wat je op zo’n dag eet heeft ook nog eens extra effect. En niet alleen op je prestaties, maar ook op je agenda. Hoe plan je je maaltijden handig in rond het sporten?... Lees meer

Alternatieve lunch

Het is altijd goed voor je lichaam om het eens te verrassen met een andere lunch dan je gewend bent. Misschien stap je ’s morgens vroeg in je auto op weg naar kantoor en lunch je meestal achter je beeldscherm met een zakje meegebrachte boterhammen. Doe eens iets... Lees meer