Frequently Asked Questions

Staat je vraag niet bij deze FAQ’s, neem dan contact met ons op via de mail of App ons even.

Waar vind de training plaats? Waar verzamelen we?

De training vindt plaats in het Griftpark (ten noordoosten van het centrum van Utrecht). De ingang aan de van Swindenstraat ligt het dichtst bij het verzamelpunt. Zodra je het hek door bent, is het aan je linkerhand. We verzamelen waar de Spark-bakfiets staat. De coach is 10 minuten voor de aanvang van de training aanwezig en wacht je op.

Hoe maak ik een account aan? Hoe registreer ik mij bij Spark?
Er zijn verschillende knoppen op de site waarmee je je kunt registreren bij Spark. Je kunt op onderstaande knop klikken of via inloggen rechtsbovenin op de site. Na het invullen van de benodigde gegevens en het klikken op de confirmatielink in je e-mail, is je account bij Spark gereed. Doe mee
Op welke manieren kan ik betalen?
Als je geregistreerd en ingelogt bent, kun je je credits of een abonnement kopen De credits staan op jouw account en het systeem houdt het aantal gebruikte credits bij. De betaling gaat via iDeal. Kies je voor een abonnement, dan loopt de betaling via automatische incasso. Kies je ervoor om het abonnement in één keer te betalen, dan kan dit ook via iDeal. De tarieven voor de credits en abonnementen vind je hier. (link)
Kan ik eerst een proefles volgen alvorens ik een rittenkaart koop?
Je kunt bij Spark eerst een gratis proeftraining volgen. Klik hieronder, maak een account aan en meld je aan voor een proefles. Doe mee
Kun je met een abonnement onbeperkt trainen?
Met een abonnement kun je onbeperkt deelnemen aan alle trainingen, zo vaak als je wilt.
Kan ik mijn abonnement of credits overdragen?
De abonnementen en credits zijn persoonlijk en niet overdraagbaar.
Tot wanneer kan ik me inschrijven voor een training?
Je kunt je tot 2 uur voor de start van de training inschrijven. De coach weet dan hoeveel mensen aan de les gaan deelnemen deelnemen en hij de grootte van de groep kan bewaken (maximaal 12 deelnemers). Als de training al is begonnen, kun je je niet meer afmelden. In zoverre, de credit die je hebt gebruikt om je in te schrijven, kunnen wij dan helaas niet meer restitueren. Mocht je dus verhinderd zijn, schrijf je dan tijdig uit zodat de gebruikte credit automatisch weer beschikbaar komt.
Ik heb me voor een training ingeschreven maar kan toch niet komen.
Als de training al is begonnen, kun je je niet meer afmelden. In zoverre, de credit die je hebt gebruikt om je in te schrijven, kunnen wij dan helaas niet meer restitueren. Mocht je dus verhinderd zijn, schrijf je dan tijdig uit zodat de gebruikte credit automatisch weer beschikbaar komt.
Ik heb een matige conditie, kan ik zomaar meedoen?
Natuurlijk kun je meedoen! Juist als je conditie matig of slecht is, is het harstikke goed om te gaan sparken! Alle oefeningen zijn in diverse gradaties uit te voeren, zodat iedereen mee kan doen. Zo werk je aan je eigen uitdaging, ook gevorderden. Bovendien let de Spark-coach goed op of je de oefeningen op de juiste wijze uitvoert en controleert hij/zij jouw houding.
Hoe lang van te voren kan ik me aanmelden voor een les? En afmelden?
Je kunt je tot 2 uur voor de start van de training inschrijven. De coach weet dan hoeveel mensen aan de les gaan deelnemen deelnemen en hij de grootte van de groep kan bewaken (maximaal 12 deelnemers). Als de training al is begonnen, kun je je niet meer afmelden. In zoverre, de credit die je hebt gebruikt om je in te schrijven, kunnen wij dan helaas niet meer restitueren. Mocht je dus verhinderd zijn, schrijf je dan tijdig uit zodat de gebruikte credit automatisch weer beschikbaar komt.
Gaan de trainingen door bij slecht weer?
De trainingen gaan altijd door! Ook in slecht weer kunnen we de training aanpassen aan de omstandigheden. Het is nog niet voorgekomen maar mocht om een hele bijzondere reden de training niet doorgaan, dan wordt je hiervan op de hoogte gebracht via mail of sms.
Wat voor oefeningen doen we tijdens de trainingen?
We doen kracht-oefeningen waarbij je je eigen lichaamsgewicht gebruikt (zoals push-ups en squats), maar ook extra gewicht kan toevoegen zoals een 1,2,3 of zelfs 5 kilo bal. Bij de cardio-oefeningen ligt de focus op het verhogen van de hartslag. Dat kan met oefeningen op 1 plek (zoals kniehef, jump squats e.d.) maar ook door hard te lopen. Verder werken we aan je lenigheid en coördinatie.
Wat moet ik meenemen voor een training?
Goede sportschoenen en lekker zittende sportkleding. Houd er rekening mee dat kleding vuil kan worden omdat onze trainingen plaats vinden in de natuur. Veel oefeningen doen we wel op een matje.
Waar laat ik mijn spullen?
Je kunt je telefoon, sleutels etc. kwijt in de bakfiets. We adviseren je om zo weinig mogelijk mee te nemen.
Wat is verstandig om te eten voor en na de training?
Probeer voor de training iets lichts te eten. Je wilt niet met trek aan je training beginnen maar met een volle maag sporten is ook niet fijn. De regel is hoe korter voor de training, hoe lichter de maaltijd. Soep, salade of een paar boterhammen zijn bijvoorbeeld geschikt. Na de training kun je dan nog wat kleins nemen, bijvoorbeeld yoghurt met fruit. In mijn blog over sporten en eten vind je ook veel tips! Naar het blog
Hoe groot is de kans op blessures?
Bij sport is er altijd een kans op blessures. Onze trainingen zijn zorgvuldig opgebouwd, om blessureleed zo veel mogelijk te voorkomen. Wij staan voor kwaliteit dus we letten goed op de juiste uitvoering van de oefeningen. Daarnaast houden we rekening met je fysieke gesteldheid. Na verloop van tijd zul je steeds sterker worden, en ben je juist beter bestand tegen blessures. Zelf kun je ook de kans op blessures verkleinen. Belangrijk daarbij is dat je goed meedoet met de warming-up en de cooling-down. Als je tijdens de training het gevoel hebt dat er iets mis is, laat dit direct aan de coach weten.
Zijn de trainingen op alle dagen van het jaar?
De trainingen zijn op alle dagen van het jaar behalve op Nationale feestdagen.
Het is buiten, het is vrolijk en gezellig, maar toch ben je lekker hard aan het trainen.

 

Spark Sport heeft verschillende groepstrainingen voor volwassenen. Effectieve work-outs voor je hele lichaam, maar elk met een andere focus. Bij alle trainingen staat kracht centraal maar worden de accenten anders gelegd. Meer op core of conditie.  In de training bepaalt de coach jouw niveau en zorgt dat de oefeningen voor jou de juiste uitdaging hebben en bijdragen aan jouw (sport)doel. Of je nu ervaren bent of net start.

 

Core | stabiliteit & kracht
In deze training werk je aan je stabiliteit, coördinatie, balans en kracht. Een effectieve training voor je hele lichaam waar de focus ligt op je core. Lees meer >>

Interval | kracht & conditie
In deze training werk je aan cardio en kracht. Het is een effectieve training voor je hele lichaam waar krachtoefeningen afgewisseld worden met loopoefeningen. Lees meer >>

Tabata - korte, krachtige intensieve training
In de tabata training (High Intensity Interval Training - HIIT) train je in 30 minuten je hele lichaam. De serie uitdagende oefeningen worden afgewisseld met hardloopelementen.  Lees meer >>

Vitaliteit | bewust sporten
De vitaliteit training is gericht op de mensen die lang niet gesport hebben, vanuit een blessure komen of die merken dat hun lichaam ouder wordt. In deze training werk je aan je conditie, kracht, balans en lenigheid. Het is een effectieve training voor je hele lichaam waarbij we rekening houden met jouw lichamelijke uitdagingen en ongemakken.

60+ | blijf in beweging en behoud je kracht
De 60+ trainingen bij Spark Sport zijn gericht op kracht, balans, coördinatie en lenigheid. Onder persoonlijke begeleiding van een ervaren coach gaat iedereen op zijn/haar niveau aan de slag. Ervaar het plezier van buiten sporten en ervaringen uit wisselen. Lees meer >>

 

× WhatsApp ons