Frequently Asked Questions

Staat je vraag niet bij deze FAQ’s, neem dan contact met ons op via de mail of bel ons even.

Waar vind de training plaats? Waar verzamelen we?

De training vindt plaats in het Griftpark (ten noordoosten van het centrum van Utrecht). De ingang aan de van Swindenstraat ligt het dichtst bij het verzamelpunt. Zodra je het hek door bent, is het aan je linkerhand. We verzamelen waar de Spark-vlag wappert en de bakfiets staat. De coach is 10 minuten voor de aanvang van de training aanwezig en wacht je op.

Hoe maak ik een account aan? Hoe registreer ik mij bij Spark?
Er zijn verschillende knoppen op de site waarmee je je kunt registreren bij Spark. Je kunt op onderstaande knop klikken of via inloggen rechtsbovenin op de site. Na het invullen van de benodigde gegevens en het klikken op de confirmatielink in je e-mail, is je account bij Spark gereed. Doe mee
Op welke manieren kan ik betalen?
Als je geregistreerd en ingelogt bent, kun je je credits of een abonnement kopen De credits staan op jouw account en het systeem houdt het aantal gebruikte credits bij. De betaling gaat via iDeal. Kies je voor een abonnement, dan loopt de betaling via automatische incasso. Kies je ervoor om het abonnement in één keer te betalen, dan kan dit ook via IDeal. De tarieven voor de credits en abonnementen vind je hier. (link)
Kan ik eerst een proefles volgen alvorens ik een rittenkaart koop?
Je kunt bij Spark eerst een gratis proefles volgen. Klik hieronder, maak een account aan en meld je aan voor een proefles. Doe mee
Kun je met een abonnement onbeperkt trainen?
Met een abonnement kun je onbeperkt deelnemen aan alle trainingen, zo vaak als je wilt.
Kan ik mijn abonnement of credits overdragen?
De abonnementen en credits zijn persoonlijk en niet overdraagbaar.
Tot wanneer kan ik me inschrijven voor een training?
Je kunt je tot 2 uur voor de start van de training inschrijven. De coach weet dan hoeveel mensen aan de les gaan deelnemen deelnemen en hij de grootte van de groep kan bewaken (maximaal 12 deelnemers). Als de training al is begonnen, kun je je niet meer afmelden. In zoverre, de credit die je hebt gebruikt om je in te schrijven, kunnen wij dan helaas niet meer restitueren. Mocht je dus verhinderd zijn, schrijf je dan tijdig uit zodat de gebruikte credit automatisch weer beschikbaar komt.
Ik heb me voor een training ingeschreven maar kan toch niet komen.
Als de training al is begonnen, kun je je niet meer afmelden. In zoverre, de credit die je hebt gebruikt om je in te schrijven, kunnen wij dan helaas niet meer restitueren. Mocht je dus verhinderd zijn, schrijf je dan tijdig uit zodat de gebruikte credit automatisch weer beschikbaar komt.
Ik heb een matige conditie, kan ik zomaar meedoen?
Natuurlijk kun je meedoen! Juist als je conditie matig of slecht is, is het harstikke goed om te gaan sparken! Alle oefeningen zijn in diverse gradaties uit te voeren, zodat iedereen mee kan doen. Zo werk je aan je eigen uitdaging, ook gevorderden. Bovendien let de Spark-coach goed op of je de oefeningen op de juiste wijze uitvoert en controleert hij/zij jouw houding.
Hoe lang van te voren kan ik me aanmelden voor een les? En afmelden?
Je kunt je tot 2 uur voor de start van de training inschrijven. De coach weet dan hoeveel mensen aan de les gaan deelnemen deelnemen en hij de grootte van de groep kan bewaken (maximaal 12 deelnemers). Als de training al is begonnen, kun je je niet meer afmelden. In zoverre, de credit die je hebt gebruikt om je in te schrijven, kunnen wij dan helaas niet meer restitueren. Mocht je dus verhinderd zijn, schrijf je dan tijdig uit zodat de gebruikte credit automatisch weer beschikbaar komt.
Gaan de trainingen door bij slecht weer?
De trainingen gaan altijd door! Ook in slecht weer kunnen we de training aanpassen aan de omstandigheden. Het is nog niet voorgekomen maar mocht om een hele bijzondere reden de training niet doorgaan, dan wordt je hiervan op de hoogte gebracht via mail of sms.
Wat voor oefeningen doen we tijdens de trainingen?
We doen kracht-oefeningen waarbij je je eigen lichaamsgewicht gebruikt (zoals push-ups en squats) en cardio-oefeningen (zoals jumping jacks). Verder werken we aan je lenigheid en coördinatie. We maken ook gebruik van het park: rekjes, stoepjes, bankjes en bomen. Bij Spark Power wordt er naast de oefeningen ook hardgelopen. Dit zijn echter geen grote afstanden. Bij de oefeningen wordt gebruikt gemaakt van de Spark.
Wat moet ik meenemen voor een training?
Goede sportschoenen en lekker zittende sportkleding. Houd er rekening mee dat kleding vuil kan worden omdat onze trainingen plaats vinden in de natuur.
Waar laat ik mijn spullen?
Je kunt je telefoon, sleutels etc. kwijt bij de coach. We adviseren je om zo weinig mogelijk mee te nemen. Wij zorgen voor water en fruit na afloop.
Wat is verstandig om te eten voor en na de training?
Probeer voor de training iets lichts te eten. Je wilt niet met trek aan je training beginnen maar met een volle maag sporten is ook niet fijn. De regel is hoe korter voor de training, hoe lichter de maaltijd. Soep, salade of een paar boterhammen zijn bijvoorbeeld geschikt. Na de training kun je dan nog wat kleins nemen, bijvoorbeeld yoghurt met fruit. In mijn blog over sporten en eten vind je ook veel tips! Naar het blog
Hoe groot is de kans op blessures?
Bij sport is er altijd een kans op blessures. Onze trainingen zijn zorgvuldig opgebouwd, om blessureleed zo veel mogelijk te voorkomen. Wij staan voor kwaliteit dus we letten goed op de juiste uitvoering van de oefeningen. Daarnaast houden we rekening met je fysieke gesteldheid. Na verloop van tijd zul je steeds sterker worden, en ben je juist beter bestand tegen blessures. Zelf kun je ook de kans op blessures verkleinen. Belangrijk daarbij is dat je goed meedoet met de warming-up en de cooling-down. Als je tijdens de training het gevoel hebt dat er iets mis is, laat dit direct aan de coach weten.
Zijn de trainingen op alle dagen van het jaar?
De trainingen zijn op alle dagen van het jaar behalve op Nationale feestdagen.
Het is buiten, het is vrolijk en gezellig, maar toch ben je lekker hard aan het trainen.

Spark Sport heeft drie verschillende groepstrainingen: Core, Interval & Tabata. Effectieve work-outs voor je hele lichaam, maar elk met een andere focus. Bij alle trainingen staat kracht centraal maar worden de accenten anders gelegd. Meer op core of conditie.  In de training bepaalt de coach jouw niveau en zorgt dat de oefeningen voor jou de juiste uitdaging hebben en bijdragen aan jouw (sport)doel. Of je nu ervaren bent of net start.

 

Core - stabiliteit & kracht
In deze training werk je aan je stabiliteit, coördinatie, balans en kracht. Een effectieve training voor je hele lichaam waar de focus ligt op je core. Lees meer >>

Interval - kracht & conditie
In deze training werk je aan cardio en kracht. Het is een effectieve training voor je hele lichaam waar krachtoefeningen afgewisseld worden met loopoefeningen. Lees meer >>


Tabata - korte, krachtige intensieve training
In de tabata training (High Intensity Interval Training - HIIT) train je in 30 minuten je hele lichaam. De serie uitdagende oefeningen worden afgewisseld met hardloopelementen.  Lees meer >>

 

Vitaliteit - bewust voor de wat oudere sporten
De vitaliteit training is gericht op de mensen die merken dat hun lichaam ouder wordt. In deze training werk je aan je conditie, kracht, balans en lenigheid. Het is een effectieve training voor je hele lichaam waarbij we rekening houden met de ongemakken van het ouder worden, onder andere de afbraak van spier- en botweefsel. 

Hardlooptraining
In de hardlooptraining werk je voornamelijk aan je conditie. In deze hardlooptraining lopen we langere stukken achter elkaar. Hierbij blijven we niet op 1 plek. Het doel van deze training is sneller een bepaalde afstand te kunnen lopen en/of langer te kunnen lopen.  Er wordt gelet wordt er op houding en looptechniek. Daarnaast worden er ook nog wat krachtoefeningen gedaan.

 

Interval
Spark Clinics